berdiengringhuis.reismee.nl

19-20 febr. Weekend 3: Merengue en Salsa dansen!

Hoi allemaal,

Hoe gaat het in Nederland?Vanuit alleberichtjes begrijp ik dathet weer alle kanten op gaat, vanzon en 10 gradennaar sneeuw enonder nul. Bah zeg. Hopelijk laat hetvoorjaar niet te lang op zich wachten.

Met mijgaat het goed. De tijd vliegtvoorbij hier. Ik had jullie al lang willen vertellen over mijn weekend, maar het is er niet van gekomen. Een goed teken toch? Heb ik mij tenminste niet verveeld

Wink
.

Met drie shopaholics in huis moest het er afgelopen zaterdagtoch een keer van komen dat we het winkelleven van Paramaribo gingen opzoeken. Dus zijn we naar de ‘Hermitage Mall' geweest. Een groot overdekt winkelcentrum met verschillende winkels. Het was leuk om daar eens rond te kijken, maar nee.. de Surinaamse kledingstijl is niks voor mij en heelanders dan we gewent zijn. Toen we op den duur trek kregen zijn we op zoek gegaan naar een broodjeszaak, maar dit heb je hier heel weinig of misschien zelfs wel helemaal niet. Je kon daar alleen kiezen uit een aantal, voor ons onbekende Surinaamse afhaalkraampjes of toch weer de MacDonalds. Nou ja..

Zaterdagavond zijn we naar de discotheek ‘Zsa Zsa Zsu' geweest! Hier hebben we een geweldige avond gehad. Deze club heeft twee zalen; een grote zaal met dance, trance muziek en een wat kleinere en gezellige zaal met typische Surinaamse muziek. Deze tweede zaal hadden we al snel ontdekt. We hebben niet lang gezeten want de dansvloer lokte en de Surinaamse jongens wilden ons Nederlandse meiden maar al te graag leren dansen. Wij waren nog een beetje afwachtend want wij kunnen natuurlijk niet op tegen de soepele heupen van de Surinamers, maar één van de jongens kwam heel netjes bij ons om toestemming vragen of hij wel met Claudia mocht dansen. Wij konden eerst even toekijken hoe hij de eerste basispasjes aan Claudia leerde en vervolgens stonden wij allemaal te dansen! We dansten de ‘merenque' en de ‘salsa'. De merengue is wat sierlijkere dans en salsa zijn vooral pasjes die je telt terwijl je met je heupen draait (tenminste probeert

Tongue out
). We hebben heel veel lol gehad en dit gaan we zeker weten nog heel veel vaker doen!!

Zondag hebben wij een rondleiding gehad in Fort Zeelandia. Een oud Nederlands fort wat vroeger diende als handelsvestiging voor de Nederlanders. Later heeft het een tijd zijn dienst gedaan als gevangenis en pas in de twintigste eeuw dient het fort als museum.'s Avonds hebben we gegeten bij het Pannenkoeken en poffertjeshuis vlak bij ons huis!

Of ik over eind van de avond moet vertellen dat weet ik eigenlijk nog steeds niet zeker, een beetje gênant is het wel, maar ja, ik zie het maar als grappig. Terwijl Carlijn en ik namelijk net lekker '27 dresses' aan het kijken waren kwam er ineens een hele dikke kakkerlak de kamer binnen gelopen, zo groot als mijn handpalm. We hebben een uur nodig gehad om dit rennende en vliegende onderkruipsel de kamer uit te krijgen. Elke keer als dit beest onze kant weer op kwam renden we gillend naar buiten. Ik weet het, even geen helden, maar een kakkerlak van dit formaat dat ook nog kan vliegen is mij toch even wat te veel. Uiteindelijk moest er een pannendeksel en een opbergmap aan te pas komen. Uiteindelijk lagen we pas om 0.00 uur allemaal veilig onder onze klamboes in bed.

Dit was even een impressie van mijn weekend. Tot de volgende keer en groetjes daar!

Reacties

Reacties

Marjolein

Hahaha arme dossels, ik zou het echt vreselijk vinden al dat ongedierte! ik had van de week alweer een emmer op mijn kamer staan die ik over een langpoot had gezet ;) blegh!
hoop dat die beesten zich, als het wat minder regent bij jullie, ook wat minder laten zien hoor!
Leuk dat jullie daar zijn wezen stappen, vast heel-heel anders als hier, leuk dat daar echt gedanst wordt!
als ik hier een keertje met mijn kontje draai dan wordt ik gelijk door 20 paar ogen aangekeken...
en ook goed voor de calorieën verbranden natuurlijk!;)

zeg, tuthola, heb je ook wensen voor je verjaardag?(a)
Liefs!!

Jeannette

Hey Berdien,

Het is wel lachen hoor als ik je verhaal lees. Wat denk je wat ik zou doen met zo'n kakkerlak. We konden wel eens familie zijn.
En niet te veel shoppen hè. Je moet ook nog weer met het vliegtuig terug. Straks is je koffer te zwaar.
Let je goed op bij het dansen? Dan kun je het straks op jullie bruiloft even voordoen. Misschien toch maar een Surinaamse trouwjurk????
Meid, ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.
De groetjes en hou je taai.
Liefs van je tante en de rest van de fam

Dianne

Hee berdien,

Je zit toch niet een beetje daar te sjansen in de discotheek met alle surinamers??:P Ben erg benieuwd, ga maar goed leren dan kun je mij de salsa thuis straks ook leren!! Mooi dat de kaart is aangekomen!
Ik mis je al wel een beetje hier..lekker saai zo..:P
Veel plezier nog en hopelijk komt er binnenkort niet snel weer een kakkerlak langs:S

Liefs!!!

Rachel

Heej!

Wat een toffe verhalen joh!
super leuk om te horen!
Dus lekker aan het dansen!;D leuk joh!

Liefs
vanuit de kleine baan

Alice

Zo, ik ben weer bijgelezen.
We waren ja een weekje op wintersport, maar als ik dit zo lees had ik graag geruild met je.
We hadden temperaturen van -13 overdag, dus dat was best wel koud.
Iedereen heeft skiles gehad (ik niet) en ze gaan nu soepel van de heuvels af. Was erg mooi daar, ik heb 2 grote wandelingen gemaakt (10km) bergop en af en door de sneeuw.
Vliegen wordt steeds gewoner, klinkt gek, maar is wel zo. Verder geen botbreuken, maar we weten nu wel hoeveel spieren we hebben!! Haha.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!