berdiengringhuis.reismee.nl

13-19 maart Week 6: Op de helft!

Hallo!

We hebben er weer een leuke week op zitten. Een week van nieuwe ontmoetingen in het werkveld, afronden van opdrachten, feest en zonnebaden. Nu ik dit typ aan het einde van de week zitten weinmiddels op de helft van ons verblijf!

Laughing

Maar eerst maar even een update van afgelopen week, voor we te hard van stapel lopen

Wink
. Zondag hebben we ons laten verblijden in een Vrije evangelische gemeente. Wat ons gelijk al opviel was dat er in deze kerk een hoop meer Nederlandse studenten zaten dan in de vorige kerken die we hadden bezocht. De dienst werd geopend met opwekkingsliederen waar wij ook herkenning in vonden. Na het zingen kwam een mooie preek. Deze keer werden we niet afgeleid door kindertjes met chipszakjes en cola. Wat de dienst extra bijzonder maakte was dat we getuige waren van het feit dat 3 mensen zich lieten dopen en 4 mensen belijdenis van hun geloof deden! De dienst werd afgesloten met de viering van het avondmaal.

De middag hebben we opgevuld met een etentje bij Zus en Zo. Dit is het restaurantje waar wij in ons eerste weekend uit eten zijn geweest. Ook nu zat het er vol met Nederlandse studenten. 's Avonds heeft ons buurjongetje een kookles pannenkoeken bakken bij ons gevolgd! Waarna we samen van de kunsten van dit jonge kooktalentje konden genieten.

Maandag hebben we kennis gemaakt met het bestuur van Stichting Jeugd en Gezin. Opvallend is dat zij weer in een heel ander gebouw zitten dan waar mevr. Olf, de medewerker van Stichting Jeugd en Gezin gevestigd is. De stichting heeft niet de financiële middelen om zich een eigen gebouw te permitteren. Dit blijkt verder ook uit de verhalen die ze ons vertellen.

's Middags gingen de meiden weg... en ik mocht niet weten waarheen, hmm. Dit soort taferelen begonnen zich begin deze week steeds vaker voor te doen. Spannend hoor. Nou ja, had ik even een middagje voor mij alleen

Laughing
.

Dinsdag hadden we onze hoop gevestigd op een bezoekje aan de Colakreek. Een mooie badplaats, ander half uur rijden vanaf hier, midden in het savanne gebied. Maar het weer was niet helemaal wat we er van hoopten. Jammer! In plaats daarvan hebben we even flink doorgewerkt aan een extra schoolopdracht over de Voogdijzorg in Suriname. Voor ons een makkie, want inmiddels hebben we al heel wat geleerd over hoe de hulp in dit land is verzorgt.

Tegen 20.00 uur kreeg ik mijn eerste verjaardagssmsje, toen was het 0.00 uur in Nederland en dus 16 maart: mijn verjaardag! Gek idee hoor, ik had hier nog een hele avond te gaan.

En toen was het woensdag 16 maart! Ik heb op mijn site al verteld hoe ik 's ochtends ben verast en verwent. De middag hebben we doorgebracht opeen terras en in het centrum. Eind van de middag heb ik mijn familie en Rudolf ontmoet op skype en op die manier mijn felicitaties in ontvangst genomen! Het eten die avond werd voor ons verzorgt door de obers van het zeer gezellige restaurant JiJi's waar we uitzicht hadden op de Suriname rivier. Op de achtergrond zagen we de verlichte Jules Wijdenboschbrug, de bekende Surinaamse brug. Hier hebben we ook kennis gemaakt met een voor ons nieuw drankje genaamd ‘zuurzak'. Elk logisch denkend persoon verwacht dan een zuur drankje, wij ook.. maar dat hadden we even goed mis zeg. Dit drankje bleek mierzoet te zijn!

Wat verder natuurlijk niet mocht ontbreken was een echt verjaardagsfeestje

Wink
. Deze hebben we gevierd met onze Nederlandse vrienden hier, onder het genot van een drankje bij ons favoriete café: `t Vat. Wat het feestje helemaal af maakte waren de roze prinsessenfeestmutsjes die de meiden speciaal voor vandaag hadden gekocht!

Donderdag deden we onze tweede poging om naar de Colakreek te gaan. Wat misschien wel grappig is om te weten is dat de Colakreek vernoemd is naar de wereldbekende drank, Coca Cola, vanwege de donkere kleur van het kreekwater. Helaas ook donderdag zijn we er nietgekomen omdat, zo bleek nu, je zelfeen bus moet huren om er te komen. Dit is voor alleen ons viertjes helaas niet te doen. Toch stonden we al helemaal klaar met onze tassen vol eten, onze handdoeken en bikini's, dus zijn we weer naar White Beach geweest! In vergelijking met de vorige keer hadden we nu een heerlijke zonnige dag. Zwemmen was nog een beetje lastig want voor 13.00 uur kwam het water niet verder dan onze heupen. Maar verder in de middagnaar matede zon warmer werd steegook hetwater tot nog een meter hoger!

Vrijdag was een dag van bijkomen en dingen afronden voor school. We hebben de dag gezellig afgesloten met een bioscoop bezoekje. Deze keer met lange broek en vest ;).

En zo rolden we ook de zaterdag in. Een rustig dagje waarop we ons mentaal voorbereiden op alles wat ons volgende week weer te wachten staat!! Maar dat horen jullie snel! We sluiten zometeen ons weekend af met een gezellig avondje Dance en misschien een beetje Salsa bij Zsa Zsa Zsu.

Take care Nederland (en Engeland

Wink
)! Ik begin jullie al wel te missen hoor.

Reacties

Reacties

Dianne

Ik lees het al!!! Heerlijk hoor, lekker weer, beetje bruin bakken, en ook nog leren dansen...
Ik ben jaloers

Tot snel meid
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!